Pokkeri mängimine, osa 2

Jätkame täpselt sealt, kus me eelmine kord pooleli jäime. Mis saab aga siis, kui üks mängijatest tõstab panust nii palju, et mõnel teisel mängijal polegi nii palju käes, et võrdväärse summaga vastata? Sel juhul saab mängija valida, et kas ta loobub oma kaartidest või siis paneb kogu oma panga mängu (all in). Võidu puhul ei saa ta mitte kogu auhinnaraha endale (juhul, kui keegi panust veel omakorda tõstis), vaid talle antakse summa, mis vastas tema poolt mängu pandud summale.

Teise panustamisvooru lõppedes võtab diiler jälle kaardipaki kõige pealmise kaardi ja eemaldab selle mängust. Seejärel paneb ta teiste kaartide kõrvale neljanda kaardi, mis on samuti näoga ülespoole. Panustamisvoorus toimub kõik nii nagu varasemate panustamisvoorude ajalgi. Vooru lõppedes eemaldab diiler jälle kaardipaki kõige pealmise kaardi mängust ning paneb seejärel lauale näoga üles poole viienda kaardi, mis jääb ühtlasi ka viimaseks. Algab neljas panustamisvoor, mis ei erine ka talle eelnenutest. Peale panustamise lõppu avavad mängijad oma käes olevad kaardid ning mängija, kelle viis kaarti moodustavad tugevaima kombinatsiooni, loetakse võitjaks. Kui käed on võrdsed, tehakse panus parima tulemuse saanute vahel pooleks. Nüüd räägime ka kaardikombinatsioonide tugevusest, alustades kõige madalamast.

Kõrgeim kaart – võidab mängija, kellel on kõrgeim käesolev mängukaart. Kõrgeimaks võimalikuks kaardiks on äss.
Paar – kaks ühesugust kaart.
Kaks paari – käes peab olema kaks kaardipaari. Kui mängija peaks saama endale kolm kaartide paari, siis ei saaks ta mitte kolmikut, vaid valitakse lihtsalt kaks kõrgeimat paari.
Kolmik – kolm ühesugust kaart.
Rida – viis järjestikust kaart, kusjuures äss võib eelneda nii kahele kui ka järgneda kuningale. Ehk siis madalaim võimalik rida on A, 2, 3, 4, 5 ja kõrgeim on 10, J, Q, K, A.
Mast – viis kaarti on samast mastist.
Maja – mängijal on korraga nii paar kui ka kolmik.
Nelik – neli ühesuguse tugevusega kaarti.
Mastirida – viis järjestikkust samast mastist kaarti.
Kuninglik mastirida – 10, J, Q, K ja A on samast mastist. Tegemist on pokkeri parima võimaliku käega.

Ja nii pokkeri mängimine käibki. Algab uus mäng ja diileriks olemise kohustus liigub ühe mängija võrra vasakule. Kui näiteks osaleda mõnes kasiino pokkeriturniiris või osaletakse pokkeri turniiris online kasiino vahendusel siis võidakse kasutada blindide tõstmise tehnikat. See tähendab blindide suurendamist kindlaks määratud aja tagant. Näiteks kui esimesed 5 minutit mängiti blindidega 0,25 ja 0,50, siis tõstetakse järgmiseks viieks minutiks blindid juba 0,50 ja 1,00 peale.

Mida tasub pokkerist rääkides veel eraldi välja tuua on tõsiasi, et sul ei peagi tegelikult pokkerimängu võitmiseks olema käes laua kõige paremaid kaarte. Seda kutsutakse bluffimiseks. Üks lihtsamaid viise, kuidas jätta teistele mängijatele muljet, et sul on käes head kaardid, on tõsta panust, kasutades selleks piisavalt suurt summat, mis võiks teise (või teised) mängijad panna kahtlema, kas talle kätte tulnud paar on ikka piisavalt hea. Äkki on panust tõstnud mängijal käes mõni tugevam kombinatsioon. Ehk siis blufi abil loodetakse vastasmängijad panna oma kaartidest loobuma, et siis seejärel lauale asetatud panused endale võtta saaks. Bluffimine on kasulik oskus, kuid see nõuab suurt pokkeri mängimise kogemust ning miks ka mitte – pisut näitlemisoskust. Selleks, et bluffimine oleks edukas, tuleb ennem õppida ära tundma mängus tekkivaid situatsioone, mille korral bluffimine sulle kasu tuua võiks.

Pokkeri mängimine